Bu Blogda Ara

15 Mart 2008 Cumartesi

Taze Bakla Yemeği:

Bakla yemeğini artık seviyorum. Eskiden hiç yemezdim, geçen sene bir kere yedim ama beğenmediydim hatta yoğurt olmasa yiyemezdim. Şimdi aşağıdaki tarife göre yapılan bakla yemeğini seviyorum. Bunun nedeni de içine limon suyunun girmesi. Mayhoş bir tadı oluyor, hatta " yoğurtsuz" bile tadı harika. Ben tabağı sildim süpürdüm; severek yedim. Artık bu yıl geçmiş senelerin acısını çıkarmak için bol bol yiyeceğim.
Zeytinyağını sevmediğimden (nasıl Egeliyim) sıvıyağ kullanıyoruz.

Malzemeler:

-Yarım kilo taze bakla
-4 adet taze soğan
-Yarım yemek kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı toz şeker
-Yarım çay bardağı sıvıyağ
-1 küçük limonun suyu
-2 su bardağı sıcak su
-Yarım demet dereotu

Yapılışı:

1. Baklaların ucunu kesin ve boylarına göre iki veya üçe bölün. Daha sonra baklaları güzelce yıkayın.

2. Yıkadıktan sonra baklaları tencereye koyun. Üzerine küçük küçük doğradığınız taze soğanları ekleyin. Tuzunu, şekerini ve sıvıyağını da ekleyip tencereyi kapağı kapalı olarak ocağa koyun. (Malzemeleri kaşıkla karıştırmayın; hepsi üst üste olacak)

3. Tencereyi ocağa koyduktan sonra 10 dakika kadar baklalar sararana kadar arada bir tencereyi sallayarak pişirin.

4. Bu süre sonunda üzerine limon suyunu ekleyin. Tekrar tencereyi sallayın ki limon suyu tüm malzemeye karışsın. Arkasından sıcak suyu ekleyin.
5. Baklalar pişinceye kadar orta ateşte 45-50 dakika kapağı kapalı olarak pişirilir. Arada tahta kaşıkla alt üst yapmayı unutmayın.
6. Ocaktan tencereyi indirmeden 5 dakika önce küçük küçük kıydığınız dereotunu ekleyin. Baklanın tamamlayıcısı yoğurdu yemeğin yanında servis etmeyi unutmayın!

Hiç yorum yok: